jueves, 17 de mayo de 2012

Alt rendiment o alt aprenentatge?


Com tots  els dies entrem a veure l’actualitat esportiva a diferents periòdic esportius, varem encontrar una noticia la qual  va fer que ens recordarem d’una de les ideologies que vam estar vegent a classe, en concretament la ideologia del cult al rendiment. Aquesta ideologia es fonamenta “ en el desenvolupament d’habilitats físiques i es centra en l’ atenció de l’esportista d’elit i l’alumnat mes capacitat, mentre que el seu fi es formar grans  equips esportius escolars”. 
El que deia aquesta noticia era el següent :” Beñat (jugador Professional de futbol) es va perdre un europeu sub-17 amb Espanya per males notes”), el que li va passar a aquest jugador va ser que per ser un “mal alumne” , es a dir  per no obtindre un bon resultat en les notes no va anar al un competició que qualsevol xiquet de la seva edat voldria anar.
Com  diu Tinning es busca en el rendiment  la selecció ,la exclusió i el sofriment lligat al rendiment pero en aquest cas no s’exclou al esportista per el físic, el talent o la qualitat que poseixca sino per no conseguir uns objectius que marca el centre escolar. Es un tema contradictori, ja que si eres bo tens molt que aportar al equip però en canvi el centre escolar no et permiteix en poder seguir avant i prefereix prescindir dels teus servicis sabent que perden a un bon jugador.
Un dels nostres membres d’aquest blog, era jugador de futbol en un equip de alt rendiment i estava a una residència on ens conta que mols jugador de gran nivell no han pogut seguir en aquesta práctica perque la política que seguia el club era el mantindre un nivell escolar  adequat per mantindre la possibilitat de jugar.

Nosaltres ens preguntem; es políticament correcte deixar escapar a un talent esportiu en el alt rendiment per no conseguir uns objectius escolars si el que busquen es crear talents??

Açi deixe la noticia de Beñat:
http://www.marca.com/2012/05/15/futbol/eurocopa_2012/espana/1337102553.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario