viernes, 13 de abril de 2012

Examinar?¿??¿


La paraula examinar en si, significa observar atentament, investigar, sotmetre a examen  algo o provar aptituds i coneixements a algú a través d’un examen.
Moltes vegades en el nostre dia a dia, estem siguent examinats per algú, però centrant-se en l’educació i finalitzant amb el tema vist en classe ens centrem més en nosaltres ( els alumnes ), en que fer per a poder aprovar a finals de cada quatrimestre.
Així doncs, el dia que férem la prova de lectura, al finalitzar la classe, ens donarem compte de diversos detalls, com el nostre professor ( Victor Perez Samaniego ) al finalitzar la prova, observava “ la classe”, els nervis que dipositaven la gent després d’examinar-se. Automatismes que sempre apareixen al finalitzar una prova, com “parlar amb el company”, “ preguntar si la resposta era una o altra” i murmurar en veu alta. Tot açò es justificable, però es justificable examinar-se duna prova de lectura haguent llegit el llibre?¿
En classe hagué un cas, d’un company que havent-se llegit el llibre no superà l’examen, i açò vol dir que no ho haja llegit? No ho creguem, però suposem que es una forma de justificar que la persona en qüestió ha assimilat la lectura, però en veritat no vol dir que no hages comprés el llibre, que es realment el que importa!!. 

Nosaltres els alumnes, al llarg de la nostra vida acadèmica, som examinats constantment a rel d’una sola prova final, una prova en que les característiques que sobresalten son el nerviosisme i la incertesa en una taula de 1x1, rodejat de gent i amb molta pressió. Estem parlant del famós “ Examen”. Aquell paper que et posen damunt de la taula, que els professors juguen amb els  teus nervis diguent que no pots alçar el paper fins que haja repartit a tots els alumnes i començant a parlar i parlar més que en qualsevol classe diària…i el alumne cada vegada més nerviós…Ens podem preguntar si aquest examen va a suposar si hem aprés algun coneixement o no?¿. O tal vegada, si hem estudiat per aprovar el simple examen?¿
Són moltes les preguntes que ens podem fer-nos però si volem generar col·legis i universitats que formen persones amb capacitats i amor per aprendre és necessari que desenvolupem metodologies pedagògiques i d’avaluació que no tinga el seu centre en la prova, l’avaluació o la nota, sinó en el meravellós camí del  aprendre, conèixer i crear.

1 comentario:

  1. Si te interesa el tema de recomiendo consulta el libro de Alvarez Méndez:
    Evaluar para mejorar, calificar para excluir
    http://farq.edu.uy/estructura/unidades_de_gestion/uap/matevalaprend/Juan%20Manuel%20Alvarez%20Mendez.pdf

    ResponderEliminar